Trzetrzemiele

Nie wiem co to są trzetrzemiele, ale na pewno mają spore zęby. Pewnie uszy też. Ale ja nie o tym... zbliża się Anty-wigilia, czyli doroczna impreza którą uważam za swoją. Tak, okazjonalnie gotuję i karmię ludzi, natomiast w okolicach grudnia staram się zrobić całą sprawę bardziej.

Ścigam sie lekko z czasem, takoż dzisiaj za wiele nie napisze... tegoroczna oprawa zamyka sie w 25 daniach, przepis na jedno z nich poniżej. Danie owo nosi roboczy tytuł Kartofle po Bawarsku i nauczyłem sie go mieszkając w Słowenii od pewnej radosnej Niemki. Przepis tutaj.

4 komentarze:

  1. Potwierdzam - FANASTYCZNE! Jestem uzalezniony od tych ziemniakow!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. No dobra, to tera "100 pytań do":
    - ziemniaki, jak sądzę, mają być obrane, nie w mundurkach?
    - śmietana z kubka może być? :P
    - wiela procent ma ona mieć "we krwi" ta śmietana?
    - ocet - taki zwykły chamski, jak do galarety (bleeee), jak za PRL-u był jedynie na półkach czy taki bardziej współczesny typu ocet winny? I czy koniecznie trzeba? Toż to jebie! Nie można dać soku z cytryny (tak, mnie też trudno wyobrazić sobie ziemniaki z cytryną...)?
    - pieprz czarny czy jakiś inny (np. cytrynowy - heh, co to mówiłam o cytrynie?) może być?

    Zostało mi jeszcze 95 pytań w puli, wykorzystam je inną razą. A że do gotowania talentu bozia poskąpiła, to pewnie wcześniej niż później, sięgnę do tej puli.

    OdpowiedzUsuń
  3. Otóż:
    - tak, należy je obedrzeć
    - może,. jak najbardziej
    - nie mam pojęcia, co znaczy że stosowałem różnie. 18 woltów będzie ok
    - tak, taki zwykły, pospolity. Winnego nie znoszę, więc będę utrzymywał ze się nie nadaje. Balsamiczny położy kolor, podobnie pomidorowy. Cytryna - nie bardzo, nie ten aromat; acz spróbować nie zabronie ;). Ten ocet na prawde do nich pasuje...
    - stosuję kolorowy. To jest kupuje różne i mieszam żeby fajnie w młynku wyglądały. Czarny też będzie ok. Cytrnowy raczej nie da rady...

    OdpowiedzUsuń
  4. Bóg zapłać. Przy najbliższej okazji będzie się próbować (zmierzyć z przepisem).

    OdpowiedzUsuń